Cookie beleid Kozakken Boys

De website van Kozakken Boys is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Bunkercentrum Dongemond wordt Zilver partner de komende 3 seizoenen

26 mei 2019 14:45

Businessclub Kozakken Boys

Familiebedrijven zijn er steeds minder, maar Bunkercentrum Dongemond is er eentje. In april vaart het veertig jaar onder eigen vlag. Eigenaar Maurice de Wijs zit op dat moment 25 jaar in de zaak. Met terechte trots vertelt hij over de groei die het bedrijf heeft doorgemaakt en de stappen die nog gezet gaan worden.

Jubileumjaar voor echt familiebedrijf

Bunkercentrum Dongemond maakt al veertig jaar het verschil met service

“Van origine was het een tankstation op het water voor binnenvaartschepen”, kijkt De Wijs terug op de start van het bedrijf. “Het bevoorraden van binnenvaartschepen van brandstof en drinkwater, dat is de basisbehoefte. Dat is uitgebreid, nu leveren we aan de technische en onderhoudskant alles voor op het schip. Eigenlijk alleen geen motoronderdelen.”


Van kinds af aan wist De Wijs dat hij in het bedrijf wilde komen, al liep het anders dan gedacht. “Ik was vijf en toen riep ik al dat ik olieboer wilde worden. Mijn opa en oma zijn er mee gestart, mijn vader heeft het overgenomen. Hij is in 1994 verongelukt, toen ben ik in het bedrijf gekomen. In 1999 heb ik het samen met mijn broer overgenomen.” Het was eerst de bedoeling om HEAO te gaan doen en een paar jaar ergens anders te werken, om dan pas in het bedrijf te komen. Nu was dat eerder. Maar spijt heeft De Wijs daar zeker niet van. “Het is precies hoe ik het vroeger voor me zag. Ik heb het ook iedere dag naar mijn zin, het is helemaal geweldig.”

                               Bunkercentrum Dongemond

Uitbreiding
Sinds de oprichting van het bedrijf is er een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Bunkercentrum Dongemond heeft stappen gezet. Eerst deed Maurice dat samen met broer John. In 2006 ging Maurice alleen verder als eigenaar. Inmiddels werken ze wel weer samen, want bij de ontwikkeling hoort ook de oprichting van OML (Onafhankelijke Marine Leverancier), waar John de leiding heeft. “Dat bedrijf levert aan bunkerstations in Nederland. Met die groothandel leveren we dus eigenlijk aan de concurrenten. Veel mensen kennen dat bedrijf niet, het is ook puur scheep- en zeevaart gerelateerd.”

Er waren meer ontwikkelingen. “Vroeger hadden we de winkel op de Ark, een winkeltje van 25 vierkante meter. Nu hebben we 900 vierkante meter en is het te klein. We willen drieduizend meter bijbouwen, het wordt ruim drie keer zo groot.”

Logisch ook wel, gezien de uitbreidingen door de jaren heen. In 2009 werd Dongemond Verf opgericht. En eind vorig jaar werd Inbitex gekocht, een bedrijf dat zich richt op filters en bedrijfskleding en dat het aanbod van Bunkercentrum Dongemond nog groter heeft gemaakt. “We blijven aan de weg timmeren. We zijn ooit met één man personeel begonnen en zijn nu met twaalf.”

Service
Waar een ander stopt qua serviceverlenging, gaan wij verder. Onze grootste concurrent is Google. Iedereen kan alles zelf ergens bestellen. Op prijsniveau ga je het niet winnen van Google, maar op het gebied van service wel. Hoe krijg je alles aan boord met dertig verschillende partijen? Wij clusteren alles samen en verzorgen dat.”

Een onderdeel van die service is dan ook het ontzorgen van klanten. “We hebben een sterke winkel en verzorgen voor een paar grote rederijen. En dat is dan van A tot Z. Van bedrijfskleding tot keukengerei. Ze werken daar met ploegen van vier man aan boord. Woensdag aan boord, woensdag eraf. Die moeten een huishouden draaien. Dus is het echt het complete pakket: frietpannen, kantoormiddelen, beddengoed. Bedenk het maar. We ontzorgen de klant volledig.”

“De prijs-kwaliteit moet goed zijn. Professionele kwaliteit voor een doe-het-zelf-prijs, dat is de slogan die ik altijd gebruik. We zijn niet altijd de goedkoopste, maar proberen altijd de beste te zijn in de service”, aldus De Wijs.

Namens Businessclub Kozakken Boys bedanken wij Bunkercentrum Dongemond voor hun vertrouwen en partnership, we hopen ze nog vele jaren op ons sportpark te mogen begroeten.

Delen

Lees meer over:
Businessclub

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!