Algemeen

Spelregelavond

Spelregelavond
29/08/2014

Op maandagavond 8 september a.s. organiseren wij voor scheidsrechters, jeugdscheidsrechters, assistent scheidsrechters, trainers, leiders en belangstellende een spelregelavond.

Wat kun je deze avond verwachten:
Uitleg van (nieuwe) spelregels, tips voor de (assistent)scheidsrechter in het veld, voorbeelden van spelsituaties en een quiz. Kortom een buitengewoon leuke en leerzame avond.

De spelregelavond begint om 19:30 uur en vindt plaats boven in de bestuurskamer.

Met Vriendelijke groet,
Scheidsrechterscommissie

Vorige pagina

Enkele huishoudelijke mededelingen

Enkele huishoudelijke mededelingen
28/08/2014

Beste trainers, leiders en uiteraard spelers,

Graag even jullie aandacht voor een aantal “huishoudelijke mededelingen”

Opruimen doelen
Willen jullie na elke training of wedstrijd de doelen van de velden verwijderen en deze over het hek zetten, zodat het elftal dat na jullie gebruik maakt van hetzelfde veld niet eerst jullie zaken moet opruimen en dat de “veldploeg” zonder problemen en zonder extra werk de velden kan onderhouden.

Kleine moeite, groot plezier.

Ballen
Na elke training alle ballen en pionnen weer netjes terugbrengen in het ballenhok, indien er ballen ontbreken deze graag (met de gehele ploeg) zoeken !!

Kortom eindig met het gelijk aantal ballen waarmee je de training gestart bent !

Kleine moeite, groot plezier.

Muziek
Denk (op wedstrijddagen) even aan het volume van de muziek in de kleedkamer, soms kunnen mensen elkaar in de gang niet meer normaal verstaan, indien dit niet binnen de perken blijft dan zijn we bang dat (maat)regels zullen volgen.

Kleine moeite, groot plezier.

Met een sportieve groet,
Het (jeugd) bestuur.

Vorige pagina

KLEDINGBELEID

KLEDINGBELEID
27/08/2014

Graag willen wij nog een keer een paar punten van het kledingbeleid bij u onder de aandacht brengen. Het is de bedoeling, dat we op wedstrijddagen in het trainingspak met polo naar de wedstrijden gaan. Bij wat kouder weer kan daar natuurlijk de jas bijkomen. Het is niet toegestaan om met deze kleding te gaan trainen, dus alleen dragen met wedstrijddagen. Dit geldt voor alle spelers, leiders en trainers. 

Elk nieuw lid krijgt als hij/zij een kledingpakket krijgt, eenmalig een paar kousen, wanneer deze kousen te klein zijn of kapot, kan men bij Chris Admiraal voor € 10,= nieuwe kopen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

De kledingcommissie.

Vorige pagina

Persreglement

Persreglement
22/08/2014

Bij de thuiswedstrijden van Kozakken Boys 1 geldt het volgende persreglement:

  • De persruimte bevindt zich op de begane grond, bij binnenkomst op ons Sportpark De Zwaaier wordt u met borden naar deze ruimte geleidt.
  • De persruimte is op wedstrijddagen één uur voor aanvang van de wedstrijd geopend.
  • De pers dient zich vooraf te melden in de persruimte.
  • In de persruimte ontvangt de pers informatie over de wedstrijd, zoals de opstellingen en een programmaboekje.
  • Er is een apart zitvak op de tribune gereserveerd voor de schrijvende pers.
  • Er is een cameraplateau beschikbaar voor cameraploegen, hierop staan onze eigen mensen van KBTV en is nog plaats voor één cameraploeg. Wilt u zeker zijn dat er plaats voor u is, dan kunt u contact opnemen met één van de persvoorlichters.
  • Kozakken Boys beschikt over twee analoge lijnen. Radioverslaggevers die zeker van een lijn willen zijn, kunnen contact op te nemen met één van de persvoorlichters.
  • Kozakken Boys beschikt over een gratis Wi-Fi.
  • Fotografen en Cameramannen hebben uitsluitend toegang tot het speelveld wanneer ze een persbandje dragen. Deze bandjes zijn te verkrijgen in de persruimte bij de persvoorlichters. Indien u tijdens de wedstrijd ons sportpark betreed en ook toegang tot het speelveld wilt hebben, zal u ook een persbandje moeten dragen.
  • Wij verzoeken u dringend om deze bandjes na de wedstrijd weer in te leveren bij de persvoorlichters.
  • De fotografen dienen de regels van hun positie in acht te nemen. Ze dienen achter de achterlijn ter zijde van de doelen op tenminste 3.50 m afstand van de doellijn plaats te nemen.
  • De scheidsrechter mag te allen tijde afwijken van deze regel indien volgens zijn eigen interpretatie de veiligheid van de spelers en/of de fotograaf in het geding is.
  • Na de wedstrijd gaan onze spelers en staf eerst naar de kleedkamer en daarna is de pers vrij om spelers en staf te interviewen. In bijzondere omstandigheden kan hier vanaf worden geweken.
  • Gelijk na de wedstrijd is het voor de pers verboden om zich op het veld, in de spelerstunnel en gang van de kleedkamers te bevinden.
  • Nadat de spelers en begeleiding en het arbitrale kwartet naar binnen zijn, kan de pers zich in de spelerstunnel of voorin de gang opstellen om de benodigde interviews af te nemen, volg ook de instructies van de persvoorlichters en/of stewards.
  • U dient zich te alle tijden te houden aan instructies van onze stewards.

Heeft u voorafgaande aan de wedstrijddag vragen, dan kunt u altijd met éé́n van ons contact opnemen, wij helpen u graag verder.

Frans van der Wiel: 06-51580021
Bas van Straten: 06-55394071

Emailadres: pers@kozakkenboys.nl

Vorige pagina

Voorverkoop KNVB Beker

Voorverkoop KNVB Beker
21/08/2014

Dinsdag 26 augustus staat de wedstrijd op het programma voor de 1e ronde van de KNVB beker: Kozakken Boys – Stormvogels’28. De wedstrijd zal worden gespeeld op sportpark De Zwaaier en zal beginnen om 20.00 uur.

Maandagavond 25  augustus zal er van 19.30 tot 21.00 uur een voorverkoop plaatsvinden in de kantine van Kozakken Boys. Op deze avond kunnen mensen met een seizoenkaart hun eigen stoelnummer aanschaffen. Op de wedstrijddag zullen ook de niet verkochte stoelen vrij verkocht worden.

Aangezien dit een KNVB beker wedstrijd betreft dient iedereen een toegangsbewijs te kopen.

Uiteraard kunnen ook niet-seizoenkaarthouders op maandagavond terecht om alvast een toegangsbewijs aan te schaffen.

De toegangsprijzen zijn gelijk aan de prijzen in de competitie: 

  • Volwassenen: 9 euro
  • Jeugd/65+: 6 euro
  • Tribune: 2 euro (extra)

Met uw sponsorpas heeft u uiteraard wel gewoon toegang tot het sponsorhome.

Bestuur SV Kozakken Boys

Vorige pagina

Kinderopvang tijdens thuiswedstrijden

Kinderopvang tijdens thuiswedstrijden
21/08/2014

Zoals u ongetwijfeld heeft vernomen is de kinderopvang op het terrein van Kozakken Boys na het vertrek van de vorige organisatie doorgegaan onder de naam BuitenSpel. Dit door de professionele inzet van ouders, Kozakken Boys, leidsters en vele anderen die dit initiatief een warm hart toedragen. Dat betekent dat uw kinderen, na het succes van vorig jaar, ook dit seizoen op zaterdag, tijdens de thuiswedstrijden van het eerste, weer gezellig kunnen komen spelen.

Zelf ongestoord de wedstrijd kijken terwijl uw kroost, onder toezicht en uiteraard met wat limonade en lekkers, ook een balletje trapt of zich anderszins lekker vermaakt met vriendjes en vriendinnetjes.

De club sponsort een groot deel van het bedrag, ouders vragen we per kind een kleine bijdrage van € 5,- per middag. BuitenSpel is geopend vanaf een uur voor het begin tot na afloop wedstrijd.

Zo staat niemand buitenspel!

Vorige pagina

Kozakken Boys wint geldbedrag dankzij…U!

Kozakken Boys wint geldbedrag dankzij…U!
20/08/2014

Kozakken Boys heeft het afgelopen seizoen tweemaal een belavond georganiseerd om geld op te halen voor de jeugd. Met de opbrengst van de VriendenLoterij worden o.a. de extra trainingen op bijvoorbeeld de woensdagmiddagen bekostigd.

Een aantal vrijwilligers binnen onze vereniging is er in geslaagd om gedurende deze belavonden maar liefst 78 nieuwe/gewijzigde leden te werven. Van ieder verkocht lot gaat de helft van de opbrengst direct naar Kozakken Boys, iedere maand opnieuw. Een lot kost €12,- per maand. Dat betekent dus per lot €6,- per maand voor de club. Op jaarbasis mogen we op deze manier rekenen op een bedrag van bijna € 6.000,-!!!

Dit mooie resultaat is ook niet onopgemerkt gebleven bij de VriendenLoterij, want wij zijn hiermee in de top 10 van de best verkopende vereniging geëindigd. Hulde hiervoor aan onze bellers!! Deze top 10 mag samen nog eens een bedrag van € 25.000,- verdelen.

A.s. zaterdag tijdens de thuiswedstrijd tegen IJsselmeervogels zal de VriendenLoterij voor aanvang een cheque overhandigen aan onze voorzitter, Ad van Wijk. Welk bedrag daar op komt te staan is nog een verassing voor iedereen, ook voor ons zelf. Vanaf deze plaats willen wij u in elk geval alvast bedanken voor uw medewerking, want zonder uw hulp waren we nooit in deze top 10 geëindigd.

Daarnaast zal er van 14.00 tot 18.00 uur een verkoopteam rondlopen om nieuwe deelnemers te werven voor Kozakken Boys. Deze loten tellen niet meer mee voor de top 10 notering, maar levert Kozakken Boys wel maandelijks een bedrag van € 6,- op.

Hoe werkt het?
Van ieder verkocht lot gaat de helft van de opbrengst direct naar Kozakken Boys, iedere maand opnieuw. Een lot kost €12,- per maand. Dat betekent dus per lot €6,- per maand voor de club. U zit nergens aan vast en kan op elk gewenst moment het lot stopzetten. Hoe langer u meespeelt, hoe meer u Kozakken Boys zal steunen.

Indien u reeds meespeelt met de VriendenLoterij maar op dit moment en ander goed doel steunt, kunt u dit doel wijzigen in Kozakken Boys.

Het mooie is dat iedereen die tijdens deze campagne een lot neemt of zijn goed doel laat wijzigen in Kozakken Boys direct een cadeaubon ter waarde van € 10,00 ontvangt, welke te besteden is bij MCD Werkendam.

Wat kunt u winnen?
Door uw deelname steunt u niet alleen Kozakken Boys. Bij de VriendenLoterij maakt u zelf natuurlijk elke maand kans op tienduizenden prijzen, zoals fantastische belevenissen en geldprijzen oplopend tot €100.000,-.

Vorige pagina

Univé Jeugdtoernooi + Speelschema

Univé Jeugdtoernooi + Speelschema
17/08/2014

Aanstaande zaterdag, 23 augustus, staat het Univé Jeugdtoernooi op het programma op Sportpark De Zwaaier. Kozakken Boys TV sprak toernooivoorzitter Leonard Paans over het toernooi.

Bekijk hier het interview met Leonard Paans

Naast het toernooi spelen de mini's van Kozakken Boys en Sleeuwijk om 10.30 uur tegen elkaar.

Vorige pagina

BuitenSpel Kinderopvang

BuitenSpel Kinderopvang
12/08/2014

Onderstaand bericht is naar alle ouders gestuurd, nadat een dag voor de opening de vergunning is ontvangen:

Gisteren was het dan zover. 1 augustus 2014; de officiële start van BuitenSpel. Een mooie start van een nieuwe kinderopvangorganisatie en een moment waar we best even bij stil mogen staan. Daarom ook een nieuwsbrief. Dit keer een langere dan je gewend bent, maar er is ook heel veel gedaan en dat willen we graag met je delen.

Een heel traject

Het heeft heel veel voeten in de aarde gehad om dit, in zo'n korte tijd, te realiseren. Het begon natuurlijk met inventariseren van ouders die ervoor voelden om hierin mee te gaan en/of in mee te helpen. We hebben een heel kort haalbaarheidsonderzoek gedaan. Vervolgens hebben we een stichting opgericht (Stichting De Lange Wiep) die het bestuur vormt van Buitenspel. Daarna volgde een fase van organiseren. Er moest een Pedagogisch Beleidsplan komen, twee RIE's (veiligheid en gezondheid), een VOG (verklaring omtrent gedrag voor de leden van de stichting), inschrijving KvK, planning, plaatsingscontracten, gesprekken met leidsters, contracten voor de leidsters, vergunningen, inspecties (van GGD en brandweer), en ga zo maar verder. Daarnaast kwam natuurlijk het praktische gedeelte; het inrichten van de ruimten, verbouwen (geschikt maken voor KDV), spullen kopen, schoonmaken, enz.

Voor de meesten van ons was deze branche ook nog eens nieuw, dus het kostte de nodige tijd om alles uit te zoeken, naast het normale werk, wat natuurlijk ook nog eens doorging. Daarnaast krijg je te maken met de doorlooptijd van bijvoorbeeld de aanvraag van documenten (vergunning en VOG). Tijd die we niet hadden, want Hoppas had echt het contract beëindigd per 31/7. En we kunnen jullie best aangeven dat we weleens hebben gedacht 'gaan we het halen...' Maar het 'niet halen' was voor niemand een optie en we hebben echt alles op alles gezet om het te realiseren. Vele uren en heel veel (telefoon)gesprekken verder, waren uiteindelijk op 31/7 om 15:00 alle benodigde documenten en toestemmingen binnen! En konden we dus gisteravond echt de laatste zaken verhuizen..

Uitgangspunten

- In het begin van het traject is het een afweging geweest of we alleen BSO wilden aanbieden of ook KDV. Het zou eenvoudiger zijn geweest om alleen BSO aan te bieden. Maar we waren van mening dat we daarmee de kinderen en ouders van het KDV in de kou zouden laten staan. 'Dan maar in 1 keer goed' werd het motto en we besloten tot de totale kinderopvang.

 - Wat ook een belangrijk uitgangspunt is, is de flexibiliteit. Allemaal ervaren we hoe lastig het soms is om een gezin en werk te combineren. Je wilt dan niet worden geconfronteerd met allerlei regels rond minimale afname, vaste pakketten, enz. Dat is ook de reden dat we zo maximaal mogelijk flexibel willen zijn. Uiteraard zijn er kaders (mbt max aantal kinderen enz), maar we zullen altijd proberen om je tegemoet te komen.

- BuitenSpel is een ouderinitiatief in gezamenlijkheid met Kozakken Boys. Uiteraard staan er altijd goed gekwalificeerde pedagogisch medewerkers op de groepen, maar daarnaast is de betrokkenheid van ouders en vrijwilligers groot. Zo zullen er ook regelmatig ouders/vrijwilligers zijn die helpen. Denk bijvoorbeeld aan het verzorgen van leuke workshops/ spelmiddag/schoonmaken/ wassen/ klussen enz. We waarderen het ontzettend dat je als ouder betrokken bent en, op wat voor manier ook, een steentje wilt bijdragen!

- De meeste van ons hebben destijds heel bewust gekozen voor deze opvang omdat het een echte 'buiten' opvang is en we de kinderen niet heel de dag en vakanties in een schoolgebouw willen opvangen. We denken dat we dit thema op deze locatie nog veel meer kunnen benutten dan de afgelopen periode is gebeurd. We proberen dat waar te maken, in combinatie met bijvoorbeeld sporten. We hebben per slot van rekening niet voor niets zo'n unieke locatie!

- Wat door veel ouders ook wordt gewaardeerd is het aanbieden van een warme maaltijd. Ten eerste is het leuk voor de kinderen om gezamenlijk te eten en het geeft je ook in de avond wat meer rust omdat je niet hals over kop 's avonds nog snel moeten koken na een lange werkdag. Voor de voetballertjes onder ons is het natuurlijk ook ideaal. Lekker eten, en daarna het veld op om te trainen!!  We willen weer toe naar een lekkere, maar ook verse, gezonde maaltijd.

- en last but not least, hoewel we natuurlijk zwarte cijfers moeten draaien, gaat het bij ons niet primair om winst maken. We hebben met z'n allen 1 gemeenschappelijk doel; we willen een goede kinderopvang, waar we een goed gevoel bij hebben en waar de kinderen het gewoon naar de zin hebben. We zetten dus echt de belangen van de kinderen en van ons als ouders centraal.

Nu verder

Alle werkzaamheden tot nu toe waren gericht op de start. Dat is gelukt, maar betekent zeker niet dat we klaar zijn.. Er moet nog veel worden (door)ontwikkeld. Programma's en thema’s worden  ontwikkeld, de oudercommissie zal moeten worden ingesteld (heb je interesse? Laat het weten!), communicatiemiddelen moeten verder worden uitgewerkt, we zijn nog bezig met vervoer voor de kinderen enz. enz. In augustus zijn veel kinderen nog met vakantie, dus wat dat betreft is het een rustige opstart, september hebben we al een hele mooie bezetting. en, ook niet onbelangrijk; de eerste aanmeldingen komen al binnen!!

Inmiddels is het telefoonnummer bekend. Dat is 06-57279160. Daar zijn we op bereikbaar.

Hou aub voor ogen dat we een ouderinitiatief zijn. We hebben gelukkig erg veel veel ondersteuning van deskundigen gehad en naar onze mening een professionele organisatie neergezet. We zullen de komende periode echter nog wel de puntjes op de 'i' moeten zetten. We hopen op je begrip in deze maar heb je daarin tips of suggesties, denk graag mee.

Open dag

Hoewel het vandaag een mooie mijlpaal is, vieren we dat vandaag niet uitbundig. Dat had er enerzijds mee te maken dat alle voorbereidingstijd in het realiseren van BuitenSpel was, anderzijds dat het nu volop vakantieperiode is. En als we dan een feestje organiseren willen we wel dat iedereen daar bij is. Op 16 augustus is de familiedag van Kozakken Boys, uiteraard proberen we daar ook open te zijn voor belangstellenden. Maar de echte opening zal ergens in september zijn. Zodra hier meer over bekend is hoor je van ons!

Tot slot

We hebben de afgelopen tijd al meermaals benadrukt dat we dit niet hadden kunnen realiseren zonder de hulp en betrokkenheid van veel mensen. Ook via deze weg willen we daarin toch een aantal mensen noemen. Naast de ouders die vanaf het begin het initiatief echt hebben gepakt (Maud, Nicolette, Joselienne en Dianne) is de club al snel uitgebreid. Eerst naar Kozakken Boys, waar het bestuur zich aan onze plannen conformeerde. Ad en Freek zijn ook in het stichtingsbestuur  gegaan. Waarna het bestuur werd aangevuld met Kees Ruijtenberg. Natuurlijk ook een bijzondere waardering voor de leidsters. Met name Daisy, Bettina en Marielle die met ons mee zijn gegaan, Carla die naar ons is overgekomen, maar ook de leidsters die uiteindelijk niet met ons zijn meegegaan, maar zich tot op de laatste dag nog wel hebben ingezet om te helpen en te steunen. Sharon en Marcel die hartstikke creatief zijn geweest en een prachtig logo hebben ontwikkeld, met bijbehorende communicatiemiddelen. Daarnaast natuurlijk diverse sponsoren en vrijwilligers van Kozakken Boys. Ook in de vakantieperiode en drukke aanloop naar de bouwvak waren zij bereik om ons te helpen en kwamen wij voor hen op de eerste plaats! Om te starten moet je (terecht) aan een aantal formele eisen voldoen. Hier kwamen we nogal eens in de knel met allerlei termijnen die  normaal voor dit soort trajecten staat. Dit vroeg om een maattraject, korte lijnen en veel onderlinge afstemming waar zowel gemeente, GGD, brandweer en zelfs ministerie van Veiligheid en Justitie aan hebben meegewerkt.

En dan als laatste jullie als ouders en betrokkenen. Als jullie niet in dit plan hadden geloofd en hadden meegeholpen dan hadden we vandaag BuitenSpel niet geopend.

Het was en is een enorme hoeveelheid werk. Diverse mensen en instanties hebben gedurende dit traject aangegeven dat we dit echt nooit zouden redden en het een mission impossible was. Door de energie van alle betrokkenen, de pragmatische inslag van bedrijven en ons eigen vertrouwen in het uiteindelijke doel hebben we laten zien dat het mogelijk is.

We staan niet zomaar BuitenSpel!

Bestuur Stichting De Lange Wiep

Vorige pagina

In Memoriam

In Memoriam
11/08/2014

Zaterdagavond bereikte ons het droeve bericht dat Rook Kamsteeg  was overleden.

Enige  tijd geleden kreeg Rook te horen dat bij hem de ziekte ALS was geconstateerd en dat helaas voor hem genezing niet meer mogelijk was.

Op  zaterdag 9-8-2014 kwam er een einde aan het leven van clubman  Rook Kamsteeg op 70 jarige leeftijd.

Rook maakte vele jaren deel uit van de lagere elftallen en was een trouw supporter van onze hoofdmacht.

Kozakken Boys verliest in Rook dan ook een trouw en toegewijd lid.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen en verdere familie veel sterke toe met dit grote verlies.

 
Vorige pagina

Pagina's